Som en del af det landsdækkende program Grøn Cirkulær Omstilling har DI’s kontor i New York rådgivet små- og mellemstore virksomheder, der gerne vil i gang eller videre med deres grønne cirkulære omstilling. I dette tilfælde tog hjælpen form af en screening af relevante eksportmarkeder og en identificering af kernemålgruppen, som en del af udvikling og implementering af en bæredygtig forretningsmodel.
Udfordring: Ønske om eksport af grøn og cirkulær forretningsmodel
Den danske tekstil virksomhed, Textile Pioneers, som producerer private label beklædningsgenstande af affaldsmateriale og udvikling af nye bæredygtige materialer fra affald, modtager på regulær basis henvendelser fra internationale private forbrugere, der efterspørger virksomhedens produkter. Af denne grund søsatte virksomheden som et spin-off af deres B2B forretning en blød lancering af deres nye webshop rettet mod slutkunden under navnet Anonymous Pioneers.
Initiativet om at påbegynde deres eksport-eventyr er dermed et respons på en konkret og hidtil umættet efterspørgsel i markedet på gode basisvarer produceret af 100% genanvendte materialer.
I forbindelse med lanceringen af den nye webshop overfor et internationalt publikum, da var udfordringen for den danske innovative virksomhed at identificere de internationale markeder og de kunder, som matcher bedst med deres grønne produkter og brand.
Løsning: Identificering af de mest oplagte eksportmarkeder og kerne målgruppen
Anonymous Pioneers blev som om en del af det landsdækkende program Grøn Cirkulær Omstilling sat i kontakt med rådgiverne på DI’s internationale kontor i New York.
I fællesskab besluttede den innovative tekstil virksomhed og rådgiverne, at virksomhedens grønne cirkulære omstilling og eksporteventyr kunne drage gavn af en screening af relevante eksportmarkeder og en identificering af kernemålgruppen. Forløbet var opbygget med henblik på at øge virksomhedens viden omkring de internationale markeder og deres kunder, som skal bidrage til udvikling og implementering af en bæredygtig forretningsmodel.
Resultat: Solid basis for beslutning og målrettet markedsføring til målgruppen
Resultatet af forløbet var, at virksomheden gennem øget viden fik et grundlag for valg af deres kernemarkeder og identificering af deres målgruppe på de internationale markeder. Dette resultat blev til på baggrund af en række interaktive workshops mellem virksomheden og DI’s rådgivere, der bidrog med konkrete værktøjer og gav anledning til en række dialoger om kunder, markeder og dertilhørende markedsføring samt en konkret analyse af slutkunden og anbefaling om valg af målgruppe og input til dertilhørende markedsføring.
Forløbet med Pernille og Camilla har givet os et kvalificeret, fokuseret bud på vores target audience og bedste markeder at penetrere med vores webshop launch.
Christine Rohde Mogensen, medejer af Textile Pioneers ApS og Anonymous Pioneers
OM ANONYMOUS PIONEERS
Den danske tekstil virksomhed Anonymous Pioneers er et spin-off til B2B forretningen, Textile Pioneers, der producerer private label beklædningsgenstande af affaldsmateriale og udvikling af nye bæredygtige materialer fra affald.
Anonymous Pioneers producerer gode basisvarer, der er produceret af 100% genanvendt materialer, som er tilgængelige for danske såvel som internationale slutkunder. I kernen af forretningsmodellen er transparens og bæredygtighed.
“No fuss, no greenwashing, no large marketing budgets. Just a genuin wish to turn more people away from virgin resources over to circular.” Anonymous Pioneers
Læs mere om Anonymous Pioneers på virksomhedens hjemmeside.
Skrevet af Dansk Industri, find casen her: www.danskindustri.dk/anonymous-pioneers